sexta-feira, 8 de junho de 2012

Todas as vantagens têm o seu imposto.

Livro - Mentes Perigosas - O Psicopata Mora ao Lado
da extraordinária psiquiatra Dra Ana Beatriz Barbosa Silva
Quando pensamos em psicopatia, logo nos vem à mente um sujeito com cara de mau, truculento, de aparência descuidada, pinta de assassino e desvios comportamentais tão óbvios que poderíamos reconhecê-lo sem pestanejar. Isso é um grande equívoco! Para os desavisados, reconhecê-los não é uma tarefa tão fácil quanto se imagina. Os psicopatas enganam e representam muitíssimo bem.

Mentes Perigosas discorre sobre pessoas frias, manipuladoras, transgressoras de regras sociais, sem consciência e desprovidas de sentimento de compaixão ou culpa. Esses "predadores sociais" com aparência humana estão por aí, misturados conosco, incógnitos, infiltrados em todos os setores sociais. São homens, mulheres, de qualquer raça, credo ou nível social. Trabalham, estudam, fazem carreiras, se casam, têm filhos, mas definitivamente não são como a maioria da população: aquelas a quem chamaríamos de "pessoas do bem".

Eles podem arruinar empresas e famílias, provocar intrigas, destruir sonhos, mas não matam. E, exatamente por isso, permanecem por muito tempo ou até uma vida inteira sem serem descobertos ou diagnosticados. Por serem charmosos, eloqüentes, "inteligentes" e sedutores costumam não levantar a menor suspeita de quem realmente são. Visam apenas o benefício próprio, almejam o poder e o status, engordam ilicitamente suas contas bancárias, são mentirosos contumazes, parasitas, chefes tiranos, pedófilos, líderes natos da maldade.

Em casos extremos, os psicopatas matam a sangue-frio, com requintes de crueldade, sem medo e sem arrependimento. Porém, o que a sociedade desconhece é que os psicopatas, em sua grande maioria, não são assassinos e vivem como se fossem pessoas comuns.

Trecho de Mentes Perigosas,  de Ana Beatriz Barbosa Silva


Ser consciente é ser capaz de amar

Como visto na aula do professor Osvaldo, o termo consciência é ambíguo, sugerindo dois significados totalmente distintos. E por isso mesmo, é compreensível que a esta altura o leitor esteja confuso. Na realidade, a consciência é um atributo que transita entre a razão e a sensibilidade. Popularmente falando, entre a "cabeça" e o "coração".Falar sobre consciência pode ser uma tarefa "fácil" e "difícil" ao mesmo tempo. O "fácil" são as explicações científicas sobre o desenvolvimento da consciência no cérebro, que envolvem engrenagens como atenção, memória, circuitos neuronais e estruturas cerebrais, que só serviriam para confundir um pouco mais. Nada disso vem ao caso agora, pelo menos não é esse o meu propósito. Portanto, esqueça! Aqui, vou considerar o lado "difícil", subjetivo e relativo ao sentido ético da existência humana: o SER consciente.Mostrar apreço às condutas louváveis, ser bondoso ou educado, ter um comportamento exemplar e cauteloso, preocupar-se com o que os outros pensam a nosso respeito nem de longe pode ser definido como consciência de fato. Afinal, a consciência não é um comportamento em si, nem mesmo é algo que possamos fazer ou pensar. A consciência é algo que sentimos. Ela existe, antes de tudo, no campo da afeição ou dos afetos. Mais do que uma função comportamental ou intelectual a consciência pode ser definida como uma emoção.Peço licença e vou um pouco além. No meu entender, a consciência é um senso de responsabilidade e generosidade baseado em vínculos emocionais, de extrema nobreza, com outras criaturas (animais, seres humanos) ou até mesmo com a humanidade e o universo como um todo. É uma espécie de entidade invisível, que possui vida própria e que independe da nossa razão. É a voz secreta da alma, que habita em nosso interior e que nos orienta para o caminho do bem.A consciência nos impulsiona a tomar decisões totalmente irracionais e até mesmo com implicações de risco à vida. Ela permeia as nossas atitudes cotidianas (como perder uma reunião de negócios porque seu filho está ardendo em febre) e até as nossas ações de extrema bravura e de auto-sacrifício (como suportar a dor de uma tortura física e psicológica em função de um ideal). E, assim, a consciência nos abraça e conduz pela vida afora, porque está em plena comunhão com o mais poderoso combustível afetivo: o amor.De forma bem prosaica, imagine a seguinte situação:Você está no aconchego do seu apartamento, depois de um dia exaustivo de trabalho e reuniões. Momentos depois, o interfone toca anunciando a visita inesperada de uma grande amiga. Ela está grávida de sete meses e chegou abarrotada de sacolas com as últimas compras do enxoval. Apesar do cansaço, você fica verdadeiramente feliz com sua presença.Por alguns momentos, vocês conversam alegremente sobre o bebê, os planos para o futuro e colocam as "fofocas" em dia. Lá pelas tantas da noite, sua amiga diz que precisa ir embora.Em frações de segundos, você pensa: "Preciso tomar um banho e dormir, será que ela vai entender se eu não acompanhá-la até a portaria do prédio?", "Mas ela está grávida e tem tanta coisa pra carregar!", "É melhor eu ir junto, não foi isso que me ensinaram."Bom, essa tagarelice mental, que azucrina tal qual um crime cometido, sem dúvidas não é imoral. É absolutamente humana, natural e foge ao nosso controle. Mas também não é a sua consciência soprando no seu ouvido.Ao contrário do "vou ou não vou", você é imediatamente tomado por um impulso generoso e se flagra no elevador com sua amiga, suas bolsas e sacolas. Chama um táxi, abre a porta do carro, diz ao motorista para ir com cuidado e se despedem felizes.Hum! A consciência é assim mesmo: chega sem avisar e não complica, apenas faz!Uma história mais comovente:São Paulo, domingo, novembro de 2007. Cerca de três minutos após ter decolado do aeroporto Campo de Marte, um Learjet 35 caiu de bico sobre uma residência, onde moravam 14 pessoas de uma mesma família. No acidente morreram o piloto, o co-piloto e seis pessoas que estavam na casa. Os vizinhos Airton, de 47 anos, e seu pai, o sr. Ângelo, de 75, correram para o sobrado da família Fernandes assim que ouviram o barulho da queda do avião. Pai e filho conseguiram salvar Cláudia Fernandes, de 16 anos. Eles ouviram o choro da garota, que é autista e brincava com sua amiga Laís na hora do acidente. Airton, emocionado, descalço e com a blusa suja de sangue e cinzas, lamentava ter conseguido salvar apenas uma única vida. O sr. Ângelo queimou a mão ao salvar Cláudia e, após ser atendido por médicos no local, permaneceu na rua tentando furar o bloqueio policial para voltar aos escombros.Sem qualquer sombra de dúvidas, podemos afirmar que Airton e Ângelo possuem consciência. E naquela tarde de domingo, eles não pensaram, simplesmente agiram: isso é pura consciência em exercício.Todas as pessoas portadoras de consciência se emocionam ao testemunhar ou tomar conhecimento de um ato altruísta, seja ele simples ou grandioso. Qualquer história sobre cons ciência é relativa à conectividade que existe entre todas as coisas do universo. Por isso, mesmo de forma inconsciente (sem nos darmos conta), alegramo-nos frente à natureza gentil dos atos de amor.



Saúde anuncia mais R$ 880 milhões para UPAs e unidades básicas
08/Junho/2012 - Saúde anuncia mais R$ 880 milhões para UPAs e unidades básicas;O Ministério da Saúde divulgou na última quarta-feira, 06, a seleção de projetos para construção e ampliação de Unidades de Pronto Atendimento (UPAs 24 horas) e Unidades Básicas de Saúde (UBS). Os benefícios chegarão a 29,6 milhões de pessoas de 2.265 municípios de 21 estados do País.
Em Goiás, os municípios de Catalão, Jataí, São Luís de Montes Belos e Trindade serão beneficiados com a construção de novas Unidades de Pronto Atendimento. Já em Goiânia, seis UPA´s serão ampliadas. 
"Esses novos serviços para a população representam o compromisso do Governo Federal em aumentar o acesso dos cidadãos aos serviços do Sistema Único de Saúde (SUS)", comemora o deputado federal Rubens Otoni (PT). O parlamentar ressalta ainda o comprometimento das gestões petistas com Goiás."Nunca se viu na história do nosso Estado a chegada de tantos recursos federais quanto nos governos do ex-presidente Lula e da presidenta Lula". 
Serão repassados recursos federais para a construção de 136 novas UPAs e para ampliação de outras 56. Para as UBS, serão ampliadas 5.459 unidades. Ao todo, serão investidos R$ 880 milhões, sendo R$ 331,2 milhões para as UPAs e R$ 548,1 milhões para as UBS. Os recursos fazem parte do Programa de Aceleração do Crescimento (PAC 2).


“As UPAs e UBS estão inseridas nas redes prioritárias do Ministério da Saúde, que buscam desafogar os atendimentos nas emergências e ampliar a assistência especializada”, destaca o ministro da Saúde, Alexandre Padilha.

Reforço à atenção básica 
Os recursos liberados pelo Ministério da Saúde serão usados para ampliação de 5.459 unidades básicas em todo o País. A medida faz parte do programa Saúde Mais Perto de Você, que está aprimorando os serviços de atenção básica do SUS.
As Unidades Básicas de Saúde são locais onde o cidadão pode receber, gratuitamente, os atendimentos essenciais em saúde da criança, da mulher, do adulto e do idoso, em odontologia e dispor de medicamentos que necessitar e outros atendimentos essenciais. As Unidades Básicas de Saúde resolvem 80% dos problemas de saúde da população do território que ela é responsável e promovem hábitos saudáveis de vida.
Apoio às emergências 
Responsáveis por prestar atendimento de média complexidade, como vítimas de acidentes e problemas cardíacos, as unidades contribuem para desafogar as urgências dos hospitais do SUS e reduzir o tempo de espera por atendimento. Nas localidades em que estão em pleno atendimento, as UPAs dão conta de atender, sem necessidade de encaminhamento ao pronto-socorro hospitalar, 97% dos pacientes que as procuram.
As UPAS 24h estão inseridas na rede Saúde Toda Hora, que está reorganizando o atendimento de urgência e emergência dos hospitais do SUS. A rede integra, além dos hospitais, o Serviço de Atendimento Móvel de Urgência (SAMU/192), que organiza o fluxo de atendimento e encaminha o paciente ao serviço de saúde adequado à situação.
Nessas unidades, o paciente é avaliado de acordo com a classificação de risco, podendo ser liberado ou permanecer em observação por até 24 horas, ou se necessário, ser removido para um hospital de referência.
(Portal Saúde; edição: Assessoria de Comunicação/ foto de Erasmo Salomão, inauguração da UPA de Rio Verde em setembro de 2011)


The White HouseSaturday, June 9, 2012
A "State Dinner" just for kids
Calling all kid chefs: Here's your chance to share your favorite delicious and nutritious lunch recipe with First Lady Michelle Obama.
Let's Move!, the First Lady's initiative to solve the problem of childhood obesity within a generation, is looking for parents or legal guardians of creative kid chefs from all over the country to submit their child’s recipe for a healthy and nutritious lunch.
Submit your recipe
The rules are simple: All entrants (parents or legal guardians of kids ages 8-12) are encouraged to reference the MyPlate nutritional guidelines to ensure recipes meet healthy standards. Recipes should include each of the food groups, either in one dish or as parts of a lunch meal, including fruit, veggies, whole grains, protein and low-fat dairy foods.
Then in August, Let's Move! will team up with the Department of Education, USDA, and Epicurious for a Kid's "State Dinner." Winning recipes will be published in an online book to help share these new, healthy lunch time ideas.
You have until June 17 to submit your recipe, so get cooking and share what you think we should serve for lunch at the White House:
Stay Connected


Anápolis sedia Campeonato Brasileiro de Handebol Juvenil Masculino – Fase final

A Prefeitura de Anápolis através da Secretaria Municipal de Esportes e Lazer  a Confederação Brasileira de Handebol e Federação Goiana de Handebol do Brasil (FGHB) realizam em Anápolis entre os dias 11 a 15 do mês corrente, a fase final do Campeonato Brasileiro Juvenil Masculino.
O estado de Goiás será representado pela equipe, HANDESFA/PM ANAPOLIS/EC RIOVERDE-GO. Para os jogos, são esperados atletas da Seleção Brasileira da categoria e equipes de elevado índice técnico em nível nacional.
O time de Anápolis, um dos mais vitoriosos clubes do handebol goiano, estará sob o comando dos professores Sônia Cintra Duarte Alecrim e André Seixo Alonso. A equipe espera realizar boa campanha no brasileiro, fazendo jus à sua tradição em Goiás, onde a força das categorias de base é respeitada por todos.
Os jogos acontecem no Ginásio Internacional Newton de Faria e a entrada é franca.


Sobre a Rio+20



Baía de GuanabaraA Conferência das Nações Unidas sobre Desenvolvimento Sustentável, a Rio+20, será realizada de 13 a 22 de junho de 2012, na cidade do Rio de Janeiro. A Rio+20 é assim conhecida porque marca os vinte anos de realização da Conferência das Nações Unidas sobre Meio Ambiente e Desenvolvimento (Rio-92) e deverá contribuir para definir a agenda do desenvolvimento sustentável para as próximas décadas.

A proposta brasileira de sediar a Rio+20 foi aprovada pela Assembléia-Geral das Nações Unidas, em sua 64ª Sessão, em 2009.

O objetivo da Conferência é a renovação do compromisso político com o desenvolvimento sustentável, por meio da avaliação do progresso e das lacunas na implementação das decisões adotadas pelas principais cúpulas sobre o assunto e do tratamento de temas novos e emergentes.

A Conferência terá dois temas principais:

 
  • A economia verde no contexto do desenvolvimento sustentável e da erradicação da pobreza; e
  • A estrutura institucional para o desenvolvimento sustentável.
A Rio+20 será composta por três momentos. Nos primeiros dias, de 13 a 15 de junho, está prevista a III Reunião do Comitê Preparatório, no qual se reunirão representantes governamentais para negociações dos documentos a serem adotados na Conferência. Em seguida, entre 16  e 19 de junho, serão programados os Diálogos para o Desenvolvimento Sustentável. De 20 a 22 de junho, ocorrerá o Segmento de Alto Nível da Conferência, para o qual é esperada a presença de diversos Chefes de Estado e de Governo dos países-membros das Nações Unidas.

Os preparativos para a Conferência

A Resolução 64/236 da Assembleia-Geral das Nações Unidas determinou a realização da Conferência, seu objetivo e seus temas, além de estabelecer a programação das reuniões doComitê Preparatório (conhecidas como “PrepComs”). O Comitê vem realizando sessões anuais desde 2010, além de “reuniões intersessionais”, importantes para dar encaminhamento às negociações.
Além das “PrepComs”, diversos países têm realizado “encontros informais” para ampliar as oportunidades de discussão dos temas da Rio+20.

O processo preparatório é conduzido pelo Subsecretário-Geral da ONU para Assuntos Econômicos e Sociais e Secretário-Geral da Conferência, Embaixador Sha Zukang, da China. O Secretariado da Conferência conta ainda com dois Coordenadores-Executivos, a Senhora Elizabeth Thompson, ex-Ministra de Energia e Meio Ambiente de Barbados, e o Senhor Brice Lalonde, ex-Ministro do Meio Ambiente da França. Os preparativos são complementados pela Mesa Diretora da Rio+20, que se reúne com regularidade em Nova York e decide sobre questões relativas à organização do evento. Fazem parte da Mesa Diretora representantes dos cinco grupos regionais da ONU, com a co-presidência do Embaixador Kim Sook, da Coréia do Sul, e do Embaixador John Ashe, de Antígua e Barbuda. O Brasil, na qualidade de país-sede da Conferência, também está representado na Mesa Diretora.
Os Estados-membros, representantes da sociedade civil e organizações internacionais tiveram até o dia 1º de novembro para enviar ao Secretariado da Conferência propostas por escrito. A partir dessas contribuições, o Secretariado preparará um texto-base para a Rio+20, chamado “zero draft” (“minuta zero” em inglês), o qual será negociado em reuniões ao longo do primeiro semestre de 2012.


Fonte:http://www.rio20.gov.br










































O furor do rei é 
mensageiro da morte; mas o homem sábio o aplacará.

quarta-feira, 6 de junho de 2012

(Cada um pensa como pode...)Sula Costa ‏@sulacostablog Poucas pessoas têm a coragem de ser covardes diante de testemunhas.


The White HouseWednesday, June 6, 2012
What do you think?
President Obama is urging Congress to take up his proposal to cut through the red tape that prevents so many homeowners from refinancing their mortgages and saving hundreds of dollars each month.
It has the potential to be a huge deal, so we want to make sure you have the facts -- and get a chance to tell us what you think.
Tell us what you think
This is a problem confronting Americans across the country. Millions of families who bought homes before the financial crisis, and have been paying their bills on time every month since, are locked in at the high interest rates of the past. Even though they have done everything right, they can't refinance at today's rates, which are historically low.
If these folks were able to lower their rates, they'd have more money in their pockets each month. That's good for their families, their local communities, and the nation's economy.
So take the time to learn more about President Obama's refinancing proposal, and tell us what you think so that we have the information we need to help get this done. Your answers will shape the work we do in the weeks ahead.
Stay Connected


Amazônia tem menor desmatamento em 23 anos
06/Junho/2012 - Amazônia tem menor desmatamento em 23 anos;A ministra do Meio Ambiente, Izabella Teixeira, anunciou na última terça-feira, 05, a redução na taxa de desmatamento da Amazônia Legal. Dados consolidados do Projeto de Monitoramento do Desmatamento na Amazônia Legal (Prodes) indicam, entre agosto de 2010 e julho de 2011, uma redução de 8% no desmatamento em comparação com o período anterior.

Os dados mostram que a Amazônia Legal teve 6,4 mil quilômetros quadrados de sua área desmatada entre agosto de 2010 e julho de 2011. Dados do Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (Inpe) indicam que essa é a menor taxa de desmatamento registrada na Amazônia Legal desde que o Inpe começou a fazer a medição, em 1988.


“É um dado muito importante, é a menor taxa de desmatamento de toda a história”, disse a ministra Izabella Teixeira durante o anúncio feito na cerimônia em comemoração ao Dia Mundial do Meio Ambiente, no Palácio do Planalto.

Durante a cerimônia, o Governo Dilma anunciou um pacote de medidas ambientais. Uma delas é a criação do Comitê da Bacia Hidrográfica do Rio Paranapanema, com área de 105 mil quilômetros quadrados entre os estados do Paraná e de São Paulo. A área inclui 347 municípios com 4,6 milhões de habitantes, sendo 85% de população urbana.
O comitê vai deliberar sobre as ações na região e estabelecer mecanismo de cobrança pelo uso dos recursos ambientais disponíveis na região. As principais atividades desenvolvidas na área da bacia são a agricultura, aquicultura e a hidratação animal, que respondem por quase 40% da demanda total da região.
(Portal Brasil; edição: Assessoria de Comunicação)








Caso não esteja visualizando corretamente esta mensagem, acesse este link.

NOTÍCIAS
Deputado tucano coordenará Grupo de Trabalho do Novo Código FlorestalO parlamentar tucano destaca a importância de se discutir o tema abertamente com a sociedade
Rio + 20, Paragominas +2, artigo do deputado Rodrigo de CastroArtigo do secretário-geral do PSDB, deputado federal Rodrigo de Castro (MG) publicado no Jornal Estado de Minas
Enquete: Mensalão do PTVocê acha que Lula deve ser investigado por tentar chantagear o ministro do STF Gilmar Mendes e adiar o julgamento do mensalão? Vote!
CHARGE DA SEMANA
PALAVRA DO PRESIDENTE
Presidente Sérgio Guerra
Rio +20
Na semana em que se comemora o Dia Mundial do Meio Ambiente, é importante fazermos um exercício de reflexão para iniciarmos, agora, as ações que minimizem os impactos que temos causado ao planeta nas últimas décadas.
Vinte anos após a Eco 92, a Rio+20, será um momento para mobilizarmos a sociedade em torno das discussões e temas sobre meio ambiente e sustentabilidade.
Não há solução única e fácil. É preciso o comprometimento não só dos governantes, quanto da própria sociedade.
Nós do PSDB sabemos bem disso, até porque a defesa do crescimento sustentável não faz parte apenas do nosso discurso, mas também da prática de nossos gestores.
Os moradores do município de Paragominas, no Pará, são testemunhas disso. A cidade virou referência mundial de desenvolvimento sustentável sob o comando do PSDB.
Depois de ter sido incluída na lista das cidades que mais desmatavam e sofrer com os conflitos na região rural, a realidade de Paragominas começou a mudar a partir da decisão, em 2008, de nosso prefeito Adnan Demachki de transformá-la em um "Município Verde".
Para isso, o nosso prefeito estabeleceu a meta de zerar o desmatamento e implantar um novo modelo de atividade econômica para a cidade, sempre unindo forças entre lideranças políticas e a comunidade local.
Não foram decisões fáceis, mas o prefeito se manteve firme e hoje a cidade tornou-se uma referência de reflorestamento e integração politica entre mata nativa e produção econômica. Esse é o jeito PSDB de governar.
Para termos um país realmente preparado para os desafios do futuro, precisamos começar hoje, a pensar em como queremos viver o amanhã.



Ariel Publicity on Facebook @CyberPR on Twitter Sound Advice TV Ariel Publicity on iTunes Ariel Publicity's Blog
June 6, 2012

Announcing....  Our Next  CYBER PR® “Mini” Campaign!

For: INDEPENDENCE DAY, July 4th 2012

Do you have a song that exemplifies our great country, that celebrates freedom, or pride or commemorates a great American hero?


Then WE WANT YOU!

There is a VERY limited number of slots left so email Jason Loomis or Call into the office TODAY to secure your spot in this campaign!

Jason Loomis
Jason@ArielPublicity.com

212-239-8384


A Cyber PR® “Mini” gets your music directly to our network of bloggers, podcasters and iRadio DJ’s for content consideration.

We also increase your reviews on iTunes, Amazon & CD Baby and help you expand your social networks (Twitter, Facebook, YouTube).

1 song promotion  -- $277

How Cyber PR® Works:

We create a group VPK™ and present your music (grouped by theme) to our network of new media makers looking for great content.


Mini Campaign Rates

Promote 1 Song For $277

Promote 2 Songs OR a song and video for $377

Promote 3 Songs / and or videos for $477

This Cyber PR® 'Mini' Campaign will launch on June 11th so please get in touch with us ASAP if you are interested!

P.S. For this campaign, we can only accept 20 songs on a first come, first serve basis. So if you are interested, please contact Jason Loomis at Jason@arielpublicity.com 


Contact Us





 
Greetings!

This is not an ADVERTISEMENT or SOLICITATION!

We are thrilled to announce the launch of our monthly newsletter "SmallBiz Tidbits for the busy Small Business Owner" brought to you by Small Business Expo.  On the first Thursday of each month, you will receive incredibly useful tips on a wide-variety of topics that will help your Small Business. 

These TIDBITS are pure content to help your business - not solicitations.

Please be sure to enable images for all of our emails & add us to your address book so you receive our emails!


 
SOCIAL MEDIA MARKETING
Creating a new business page, whether it's for Facebook or Google+, can be a hassle. Thankfully, Google has simplified the process for many small and local businesses. If your business has a Google Places listing, half the work is already done for you.
Once you've logged into your Google account, navigate tohttps://plus.google.com/u/0/ pages/create to create your business page. This is where having a Google Places page is really going to simplify the page creation process. When you choose to create your Google+ business page as a "Local Business or Place," Google will ask you to enter your business phone number. At this point, Google will find your Places listing to and its information to auto-fill a lot of the information for your new business page.    

For now, this doesn't directly link or connect your Google Places listing with your Google+ business page, but we can only expect Google will eventually create a link between the Places listings and Google+ business pages in the future. This makes it that much more important to have a Google+ business page, as well as a Google Places listing for your business.
For more information about Google+ pages, visit http://support.google.com/ plus/bin/answer.py?hl=en& answer=1713911 .

SEARCH ENGINE OPTIMIZATION
Getting more visitors to your website is the key to success. Search Engine Optimization, popularly known as SEO, is one of the best ways to drive traffic to your site.
 
When search engines first appeared, it was very easy to rank for keywords. All that a website owner had to do was identify the keywords they want to rank for and add them to the meta tagging on their site. Within a few days after submitting your site, the site would then rank. 
 
Today, due to better search technology, spam-fighting and increased competition for keywords, it has become more complicated to rank for keywords. 
 
However, just because SEO is more sophisticated today does not mean that your website cannot rank for your desired keywords. The first step to making sure that you rank highly is to gain the good graces of the search engines. This means avoiding techniques like spamming or stuffing keywords into your site and all other shady "Black Hat" SEO practices. 
 
Rather, you want to focus on providing good, fresh, unique high quality content that people actually want to see, read and share, thereby adding practical value to your site. Search Engines like Google reward sites that have high value to users. 
 
In brief, SEO is all about the old adage 'what goes around comes around'. When you do something good on your site to increase its value to visitors, you will be rewarded with good search engine karma
BUSINESS SUCCESS
Why Social Media?

In every corner of the world individuals are logging into Facebook, Twitter, LinkedIn 
or some other global active community. If you are not participating in Social Media today
you or your company is missing out on the opportunity to market to millions of people everyday for FREE! The future of commerce will be primarily on social networks! Today would be a great day to take 1-2 hours and begin to find out if your perfect customer is using Facebook?

Here is the bottom line: you can now use Facebook to get the best demographics and analytics in the world about your customer. In addition they allow you advertise direct to your perfect customer and only pay for those that click on your link. If you are not sure how to do it - check out a website called odesk.com and outsource the task to an expert that can manage your social media. If your company does not have a presence on Social Media it looks like your company is not in the KNOW! 

If you look at the case studies of companies small and large and the success they have had with Social Media is astounding! Ford was the only car company not to take money from the government during the bailout and did you know that 25% of there marketing budget was on Social Media! If you want to read a great book check out "Crush It" by Gary Vanderchuk and learn how he took a small wine company form 2M to over 50M all through Social Media! It is not that traditional advertising is dead but it is very clear that customers love to buy through active communities! 

The easy way to catch up on the Social Media band wagon is to make sure that your company is present on the major networks and that you add content daily that is relevant to your community! Every few days after you have given lot's of value create unique offers that are only available through your network. It is amazing what will happen when you give your customers tons of value! They will love it and share your message with everyone they know! I hope this article has given you some great ideas that you can put into action today!
WEBSITE 
Want to attract visitors to your website? Keep it simple.  

When potential clients come to your website, they have a goal in mind. Whether they're searching for your contact information or purchasing a product, your website must be simple. If clients don't immediately find what they're looking for, they'll look elsewhere.
That's why it's important to stick to the basics:
  • Choose a domain name that's short and easy to remember.
  • Make it easy for customers to get in touch. Display your contact info prominently, not only on the contact page, but on the home page as well.
  • Take it easy with fancy fonts and Flash. They're distracting and not viewable on all browsers.
  • Avoid heavy text. Few clients will read every word on your website, which means your website should be easy to scan.
There are many important considerations when creating a website for your business. For this reason, it's sometimes best to leave designing your website up to the professionals, like the Go Daddy Dream Design Team®. They know what it takes to build an eye-catching, effective website and can help you grow your business online. Visit GoDaddy.com or call 480-463-8835 to learn more.
SELL YOUR BIZ
Selling a profitable business is based on three proven rules. First, there needs to be assets, then good will. But the thing that really sells a business is good cash flow which tells the buyer what he can expect as a return on investment. When putting a value on a business we also look at comps in that industry and region. The value of a business is rarely what the owner thinks its worth but too often, businesses for sale are priced using this very method.

When putting your business up for sale, use a professional business broker to help you value the business and market it correctly. An experienced broker will bring you qualified buyers who will not waste your time. Your business will be sold in a timely manner at a price satisfactory to both parties.

LEGAL CONSIDERATIONS
One of the most important legal steps you can take in launching a new business is to protect yourself personally by operating through a limited liability entity.  Now is the time to stop running your business - even informally - as a sole proprietorship in your own name! 

The most common choices of limited liability entities are: the LLC, C-corporation and S-Corporation.   While all three of these entities shield their principals from personal liability, there are significant differences in how they are taxed.  A C-Corporation is taxed both on income at the corporate level when monies are received by the company, and again when distributions are made to shareholders.  LLCs and S-Corporations, on the other hand, are both deemed to be pass-through entities for tax purposes (which means that only the principals, and not the company itself, are taxed on profits).  However, S-Corporations do have certain limitations; for instance, they can only issue one class of stock and cannot have another company as a shareholder. 

In general, you should discuss the various options with your tax advisor before determining which type of limited liability entity to form, since miscalculating about this choice can result in significant negative tax ramifications with long-term effects.

EMPLOYMENT LAW
Hiring unpaid interns this summer?  Watch out!

No matter how well intentioned, exchanging free labor for experience is illegal unless the unpaid internship satisfies the following six requirements: 

(i) the internship is similar to training which would be given in an educational environment; (ii) the internship is for the benefit of the intern, not the business; (iii) the intern does not displace regular employees and works under close supervision of existing staff; (iv) the employer derives no immediate advantage from the activities of the intern and, on occasion, its operations may actually be impeded; (v) the intern is not necessarily entitled to a job at the conclusion of the internship (the internship cannot be a trial period for a prospective employee); (vi) the intern understands that s/he or he is not entitled to wages for interning.  In short, to be legally unpaid, the internship must be an extension of the intern's educational experience, not free summer help for the employer. (There may be additional requirements in your state. New York, for example, has an eleven-factor test.)  Small business owners who misclassify employees as unpaid interns face liability in a number of areas, including wages and overtime, unemployment insurance, and taxes.

OFFICE SPACE 
Value is Key when searching for the best office space for your small business.  Spend your hard earned money where it matters. Shared office environments, aka Business Centers or Executive Suites have been a trending option for many years and are only growing in popularity because of the extreme value they offer small businesses.  Your office space has to deliver a lot more than just "Location Location Location".   
Here are our first "tidbits" to share with you"

1.Only Accommodate Current Office Space Needs....Today's market, largely because of Executive Suite Operators allow you to expand and contract as you need.  Therefore, you should only lease the amount of space you need today, not for people you may or may not hire tomorrow.

2.Indulge Not! - The days of fancy offices with leather couches and 18 year old scotch bars are long gone.  Efficiency is what is admired today and valued to investors and of course beneficial to your bottom line. Don't waste $ per square foot on the extra space for elbow room that you don't need.  If you're wondering where you will put all your file cabinets, get rid of them!  It's 2012.  Take advantage of the programs available that allow you to e-file almost everything you need.

3. Opt for "Wow" Selectively
- If you tend bring clients to your space then look for an Executive Suite Operator that offers a "wow" factor in the lobby and reception area.  If you don't host many meetings, then secure a virtual office at a prime office building with an impressive address.  Virtual Offices, allow you to spend around $100 bucks a month and they will let you use their address and forward you the mail to wherever you chose!

START-UP / ENTREPRENEUR
I'm a marketing gal. I know pretty pictures, strong messaging and how to make people buy things they never knew existed. I had never engaged in an acquisition before, and I didn't realize that it could mean a forced partnership and giving up more than I was gaining.

One of the best things I did early on was have a third-party strategist manage negotiations separately from my attorney. No offense to the lawyers out there-we love you and need you-but in my experience, things tend to get tied up a bit longer and negotiations can feel more heated with legal involved. My strategist was able to diffuse situations that arose in the course of negotiations ... and keep me in the driver's seat as much as possible. I think of it like this: The strategist is there to help you play a strong game of chess when you're a little too excited to make the right moves, and the lawyer is there to make sure everyone plays by the rules. All in all, hiring a third-party strategist was a smart move for my business, as it ensured the acquisition went smoothly.

By Jenn Greacen, Executive Director of The Clear Agency and Entrepreneurs' Organization member) 

SUCCESSFUL NETWORKING
While networking events generally have a business angle to them, they really are no different than a singles mixer. Everyone in attendance is there looking to meet others to make connections and start some type of business relationship. The relationship starts at the event, there is a follow up "date" and then a relationship is built. Obviously most networking events are not about finding the most attractive person, but they are about meeting and interacting with some great people that can help you with your business. Your "pickup line" at these events will often be the key to your success or failure. Getting someone to want to engage and network is critical. Reading a name tag and saying "So what do you do for Microsoft" is usually not very engaging and seems like you have nothing better to offer than listening to their story and deciding if it can help you. Networking is tough and not everyone is good at it. But by attending an event, everyone is putting themselves out there so be prepared with your pitch. You will look back in a few years and realize that like most people, you networked your way to success.

TRAVEL
By Concur
Five Etiquette Tips to Travel Like a Road Warrior
A little civility goes a long way. Here are my top travel etiquette tips.
  1. Don't hog seats in the boarding area. Be kind and leave the seat next to you free of luggage so someone else can sit there.
  2. Use the space under the seat in front of you for small bags. You'll have easier access to your items, your fellow passengers can store their large carry-ons, and we'll all avoid flight delays caused by last minute checked bags.
  3. Check before you recline. Yes, you have a right to recline. But give the person behind a chance to close up the laptop before you crush it.
  4. Walk on the left, stand on the right. Every moving sidewalk has a sign. Step aside and let people pass. And for folks whizzing by on the left - watch that roller bag so you don't club people as you whisk by.
  5. Don't slam the hotel room door. Few hotel rooms are soundproofed enough to keep loud noises from penetrating, and the worst offender is the slamming door. When you enter and exit your room, why not close it gently? 
SAVING & FINANCIAL PLANNING
Secret Strategy to Generate Wealth and Save for the Future

Many small business owners are not aware that IRS code regulations were designed specifically for small business owners to have substantial tax advantages, asset protection, greater investment opportunities, and the ability to turbo charge their retirement accounts. A Qualified Retirement Plan encompasses all of these code regulations that allow small business owners to capitalize on huge tax and non-tax benefits such as:  
  • Contribution limit is $50,000 per year and are tax deferred. Many small business owners take advantage of this and take large tax deductions each year!
  • Assets are protected from bankruptcy, IRS, and creditors.
  • Access to non-traditional investments that allow you to increase your portfolio's value.
  • Ability to borrow from the plan without adverse tax consequences.
  • Hardship withdrawals allowed for medical and other unforeseen events.
  • Contributions and profits grow tax deferred.
  • Debt financing on real estate without adverse tax consequences.
  • No custodian fees.  
A Qualified Retirement Plan puts IRA investing to shame. In comparison, an IRA does not offer any of the benefits listed above. It is estimated that the average person will need between $1.2 - $1.5 million in a retirement plan to provide for a reasonable lifestyle after retirement. This year, an IRA only allows a person to contribute $5,000 annually. Even if you max out your IRA every year for 30 years, you will still only have about $150,000 before earnings. This is hardly enough money to afford to retire.

Most experts agree that a small business owner will spend more money on taxes than on food, shelter, transportation, and clothing combined!!! One of the quickest ways to accumulate wealth is to minimize your tax costs, which means running a financially efficient company and having a Qualified Retirement Plan that allows you to take HUGE tax deductions.

No matter how big or small your business is, YOU can start today and make the right financial choice for your business, yourself, and your loved ones. With just a few simple techniques, you can begin to accumulate wealth, maximize your tax deductions, capitalize on non-traditional investments, and protect your assets for a secure future. 

About Us
SmallBiz Tidbits is brought to you by Small Business Expo.  Small Business Expo is THE most anticipated networking event, trade show & conference of the year for business owners, C-Level Executives & company decision-makers.

For more information, visit TheSmallBusinessExpo.com.

TidBits - Quick Links
Social Media Marketing
Search Engine Optimization
Business Success
Website
Sell Your Biz
Legal Considerations
Employment Law
Office Space
Start-up / Entrepreneur
Successful Networking
Travel
Saving & Financial Planning