segunda-feira, 17 de julho de 2017


Free Adult Literacy Program - November 2016 - June 2017




22
NOV
Nov 22, 2016
6:30 pm

Different Locations in Description Below

CENTER FOR LATIN AMERICAN & CARIBBEAN STUDIES
OFFERS
FREE ENGLISH CLASSES
Adult Basic Education/High School Equivalence (ABE/HSE)
Saturdays: 9:30am
May 11th -- June 30th, 2017
Monday -- Advanced -- St. John Hall 109B - 6:30pm-9:30pm
Intermediate -- St. John Hall 304B -- 6:30pm-9:30pm
Tuesday - Basic - St. John's Hall 109B - 6:30pm-9:30pm
Wednesday -- Intermediate -- St. John Hall 109A -- 6:30pm-9:30pm
Advanced -- St. Johns Hall 109B-6:30pm-9:30pm
Thursday -- Basic -- St. John Hall Room 109B - 6:30pm-9:30pm
LOCATION; ST. JOHN'S UNIVERSITY QUEENS CAMPUS
8000 Utopia Parkway
Jamaica, NY  11439
All class materials and textbooks are provided. You can start at any time.
To register, or for additional information, please contact:
CLACS at 718-990-5829/1932 or e-mail: camachoa@stjohns.edu or clacs@stjohns.edu.
These classes and workshops are made possible thanks to a grant from the Department of  Youth and  Community Development (NYC DYCD) received by Dr. Alina Camacho-Gingerich, Director of the Center for Latin
        American and Caribbean Studies (CLACS) and Professor of Languages and Literatures at St. John’s University
LOCATION:   ST. JOHN'S UNIVERSITY QUEENS CAMPUS
8000 Utopia Parkway Jamaica, NY 11439

All class materials and textbooks are provided. You can start at any time.
To register, or for additional information, please contact:
CLACS at 718-990-5829/1932 or e-mail: camachoa@stjohns.edu or clacs@stjohns.edu.

    These classes and workshops are made possible thanks to a grant from the Department of Youth and  Community Development (NYC DYCD) received by Dr. Alina Camacho-Gingerich, Director of the Center for Latin American and Studies (CLACS) and Professor of Languages and Literatures at St. John’s University







More information: http://lideres.estudar.org.br/#o-que-e


Encceja será aplicado no exterior em 10 de setembro e no Brasil, em 8 de outubro

O Exame Nacional para Certificação de Competências de Jovens e Adultos (Encceja) será realizado, em 2017, no Brasil e no exterior, tanto para o público regular quanto para o público privado de liberdade (PPL). Serão, portanto, quatro aplicações, com cronogramas e editais diferentes.
Com as melhorias do Enem anunciadas após a Consulta Pública, no início do ano, a função de certificação do Ensino Médio retornou para o Encceja, como ocorria até 2009. O Exame volta a ser aplicado também para a certificação do Ensino Fundamental. Outra novidade da edição é que o Exame passa a contar com maior envolvimento das Secretarias Estaduais de Educação.
CRONOGRAMA E LOCAIS DE PROVA
Encceja Nacional
Publicação do edital: 24 de julho
Inscrições: 7 a 18 de agosto
Aplicação: 8 de outubro
Locais de prova: Serão 564 locais distribuídos em todas as Unidades Federativas
Encceja Nacional PPL 
Publicação do edital: 7 de agosto
Adesão das unidades: 14 a 25 de agosto
Inscrições: 21 de agosto a 1º de setembro
Aplicação: 24 e 25 de outubro
Encceja Exterior
Publicação do edital: 30 de junho
Inscrições: 3 a 17 de julho
Aplicação: 10 de setembro
Locais de prova: Estados Unidos (Boston e New York), Bélgica (Bruxelas), Guiana Francesa (Caiena), Portugal (Lisboa), Suíça (Genebra), Espanha (Madri), Reino Unido (Londres), França (Paris), Japão (Nagóia, Hamamatsu e Ota), Holanda (Amsterdã)
Encceja Exterior PPL
Publicação do edital: 30 de junho
Inscrições: 3 a 17 de julho
Aplicação: 11 a 22 de setembro
Locais de prova: Guiana Francesa (Caiena) e Japão (Tóquio)
Público – O Encceja é voluntário, gratuito e destinado à certificação do Ensino Fundamental e Ensino Médio. O exame é a ferramenta mais adequada para avaliar as pessoas que não tiveram a oportunidade de concluir os estudos em idade apropriada. Dessa forma, podem fazer o Encceja pessoas com no mínimo 15 anos completos na data da realização das provas que desejam pleitear certificação do Ensino Fundamental. Assim como as pessoas com no mínimo 18 anos completos na data da realização das provas que desejam pleitear a certificação do Ensino Médio.
Documentos Certificadores – O Inep é responsável pela elaboração das provas, pela gestão da aplicação e da correção. A emissão dos documentos certificadores é de responsabilidade da Secretaria Estadual de Educação ou Instituição Educacional que firmar Termo de Adesão com o Inep. São duas opções. O Certificado reconhece oficialmente que o educando cumpriu na íntegra todos os componentes curriculares (disciplinas) do núcleo comum do Ensino Fundamental ou do Ensino Médio. Já a Declaração de Proficiência é a certificação parcial que comprova que o participante conseguiu cumprir um ou mais componentes curriculares (disciplinas) nas áreas avaliadas pelo Encceja.
Estrutura da Prova – Cada área do conhecimento tem uma Matriz de Referência (documento que subsidia a elaboração da prova) composta por 30 habilidades. Cada prova é composta por 30 itens do tipo múltipla escolha com quatro alternativas de resposta. O Inep recomenda notas mínimas para as instituições certificadoras. Para as provas objetivas a nota mínima sugerida é de 100 pontos em cada, o que representa em média 50% das habilidades que a prova de cada área afere.  No caso de Língua Portuguesa, Língua Estrangeira Moderna, Artes e Educação Física ou Linguagens, Códigos e suas Tecnologias, o participante deverá adicionalmente obter proficiência na prova de Redação. A prova de redação distribui 10 pontos e a nota mínima sugerida pelo Inep é de cinco pontos. As provas serão aplicadas em um único dia.
DISTRIBUIÇÃO DAS PROVAS
Ensino Fundamental
Matutino: Ciências Naturais, História e Geografia
Vespertino: Língua Portuguesa, Língua Estrangeira Moderna, Artes, Educação Física e Redação; e Matemática.
Ensino Médio
Matutino: Ciências da Natureza e suas Tecnologias e Ciências Humanas e suas Tecnologias
Vespertino: Linguagens e Códigos e suas Tecnologias e Redação e Matemática e suas Tecnologias
Os dados foram anunciados pelo Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (Inep) nesta segunda-feira, 26, durante coletiva de imprensa em sua sede, em Brasília. Na mesma ocasião foram reveladas as mudanças e prazos do Sistema Avaliação da Educação Básica e o número de inscrições confirmadas do Exame Nacional do Ensino Médio (Enem) 2017. Com as melhorias do Enem anunciadas após a Consulta Pública, no início do ano, o Exame transferiu para o Encceja a função da certificação do Ensino Médio e para o Saeb, a responsabilidade pelo Boletim por Escola.

BRAZIL: MIDYEAR ECONOMIC AND POLITICAL OUTLOOK

Time: 8:00 AM to 10:30 AMLocation: White & Case LLP, New York, New York

Senator José Serra (PSDB-São Paulo) said recently that the current political crisis is deeper than that of 1964, which led to 20 years of military rule. Hopefully this is an overstatement.  Democratic rule is firmly entrenched and supported by all players, but popular distrust of politics and politicians is unprecedented.  The market is currently more concerned about the continuity of the economic team than it is about the fate of the President. Part of the reason is the quality of team; another is the importance of managing the macroeconomic challenges:   Brazil has been in recession for more than two years, with record losses in investments, jobs and income. The public debt continues to grow, due to the recession and growing public expenditures.  Reforms are critically needed, but now threatened by political instability.
With this background, we meet to discuss the macroeconomic and political situation, and short-term


 prospects. It is a challenge.  However, we will be fortunate to have with us an exceptional roster of panelists:
Moderator:
Paulo Vieira da CunhaPartner, VERBANK Agriculture / VERBANK Consulting, LLC
Speakers:
Maria Claudia Ribeiro de CastroDirector of Fixed Income ResearchOppenheimer Funds
Cassiana FernandezChief EconomistJPMorgan
Luisa PalaciosDirector, Latin AmericaMedley Global Advisors
Daniel TenengauzerDirector of ResearchTSE Capital Management
More information to follow!
Gold Sponsor:
Media Sponsor:

ANNUAL SPAIN & LATIN AMERICA SUMMER NETWORKING EVENT


Time: 6:30 PM to 8:30 PMLocation: Roger Smith Hotel, New York, New YorkRegistration Period: Jun 8, 2017 to Jul 18, 2017

In partnership with:
We cordially invite you to join us for our annual Spain & Latin America Networking Event at which more than 150 executives will gather for a night of cocktails and hors d'oeuvres.
Featuring signature cocktail: Caipirinha
Cocktail sponsored by:
Event Sponsors:



As inscrições para o Programa de Desenvolvimento Profissional para Professores de Língua Inglesa (PDPI) – curso de capacitação de seis semanas nos EUA, estão abertas até o dia 25 de julho.
Essa é uma oportunidade que a CAPES/MEC, em parceria com a Embaixada dos EUA, a Comissão Fulbright, e o apoio institucional do CONSED está oferecendo para até 540 professores de língua inglesa da rede pública de ensino básico.
O PDPI tem como objetivos fortalecer a fluência oral e escrita em inglês, compartilhar metodologias de ensino e avaliação que estimulem a participação do aluno em sala de aula, apresentar técnicas para o uso de recursos online e outras ferramentas na formação continuada de professores e na preparação de planos de aula.
Estão cobertos pelo PDPI custos com: curso, alojamento, alimentação, seguro saúde, passagens aéreas de ida e volta, visto J-1 (intercâmbio educacional), taxas e materiais escolares, além de uma ajuda de custo.
Para se inscrever, o candidato deverá cumprir os requisitos conforme o edital e preencher o formulário de inscrição online até o dia 25 de julho, anexando a documentação complementar solicitada.
Acesse as Perguntas Frequentes (FAC) aqui.
Fonte: Comissão Fulbright







SUMMER WORKSHOPS

Workshops are an ideal additional option for students that want to review important points and also to those who can't attend one of our regular classes.
These 2-hours workshops give you the extra practice needed to become more fluent.
The main idea of the workshops is to focus on your ability to express yourself in everyday situations. You will work on pronunciation, vocabulary and idioms to further develop your conversational skills. You also receive individualized feedback on grammar and pronunciation errors.
Workshops are divided in 3 levels (basic, intermediate and advanced).
If you're not sure what your level is, please take our placement test here:

WORKSHOP 1 - BASIC

Still not sure how to use the verbs in present? Maybe you are still confused about when to use SER, ESTAR and TER? Come practice Portuguese and review some of these key concepts.
Available dates:
  • June 5, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • July 10, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • August 7, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm

WORKSHOP 2 - UPPER BASIC/ INTERMEDIATE

The past tense in Portuguese can get a little tricky. Need some help figuring out how to use PRETÉRITO PERFEITO and IMPERFEITO properly? You can come practice your Portuguese and review all the important points about the past tense.
Available dates:
  • June 12, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • July 17, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • August 14, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm

WORKSHOP 3 - UPPER BASIC/ INTERMEDIATE

Are pronouns and prepositions haunting you? Need some help using them properly?
Come practice Portuguese focusing on the use of these tricky tiny words and also practice future tense.
Available dates:
  • June 19, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • July 24, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • August 21, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm

WORKSHOP 4 - INTERMEDIATE/ ADVANCED

How about improving your vocabulary adding idioms and expressions? We will also
talk about some cultural aspects related to our Portuguese language.
Available dates:
  • June 26, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • July 31, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm
  • August 28, 2017 - Monday 6:30 - 8:30 pm

You can register for one, two, three or all four* workshops (*special offer).

PRICES:

  • One workshop - $55
  • Two workshops - $110
  • Three workshops - $165
  • All four workshops - $200 (special offer)

How to register:

  • STEP 1 - Select below how many workshops you want to attend.
  • You will be redirected to Paypal to complete your checkout.
  • After the payment you will be redirected to STEP 2Registration Form where you will be able to choose workshops and dates
  • Fill out the form to complete the registration.
Workshop Series