terça-feira, 27 de outubro de 2015

As palavras podem expressar sabedoria, mas só as ações podem conter virtudes.








Brasília: Do Sonho à Realidade

Joias com pegada slow fashion homenageiam capital do país e os traços de seus criadores

A promoter Marcia Lima, anfitria do evento, com os pais da designer de joias, JAMILE EL HAJJ.

A joalheria é uma das áreas do mercado de luxo que mais envolve e conquista. Pessoas de todo o mundo apreciam uma bela joia e o desejo é um dos mais incorruptíveis sentimentos vistos nesse setor. Quando se deseja algo, quem quer que seja, vai atrás de criar possibilidades para atender à vontade. Pensando nisso, a designer brasiliense Jamile El Hajj desenvolve suas coleções. Despertar desejos tem sido algo comum na vida de Jamile que aposta no formato slow fashion, que relaciona a individualidade com a exclusividade por intermédio de suas peças artesanais que traduzem todo o pensamento da criadora em ouro agregado às pedras preciosíssimas de primeira linha.
Jamile apostou na cidade que a acolhe para o desenvolvimento de sua coleção “Brasília: Do Sonho à Realidade”. Com adornos que remetem aos monumentos da cidade – e não se trata apenas da arquitetura de Oscar Niemeyer, mas também dos traços do urbanista Lúcio Costa –, a joalheira traduz a Capital Federal em suas curvas comuns e cotidianas. A exemplo disso, as tradicionais tesourinhas aparecem em traços sinuosos e repletos de requinte nos anéis, pulseiras e peças afins da coleção. “A marca é atemporal, com peças feitas à mão e, por conta disso, limitadas. É uma joia com identidade, cada peça tem uma história, um contexto. Considero um tipo de joia atual, mas que será levada para toda vida”, conta.
De acordo com o Instituto Brasileiro de Gemas e Metais Preciosos (IBGM), o Brasil consome 35 toneladas de joias trabalhadas em ouro por ano. Atrelado a isso está o consumo consciente de peças com design originalmente brasileiro. Já pode ser visto o DNA nacional gravado nas peças produzidas em terras tupiniquins, além de muita qualidade e inovação. “A minha produção apesar de ser artesanal é muito influenciada pela tecnologia. Acredito que a evolução nos meios de produção é algo natural, que se faz necessário, e a busca pelo progresso está pautada em trazer o melhor para minhas clientes”, finaliza Jamile.
Sobre Jamile El Hajj
Ainda muito jovem, a menina Jamile El Hajj já era uma apaixonada pelos significados e processos de criação da arte sempre desenhando, pintando e inovando. Era fato que dos colares feitos quando ainda criança, surgiria um amor comum aos que sonham em cunhar obras de arte. Ainda infantil, Jamile acabava vendendo para a família e amigos próximos, que sempre incentivaram o desenvolvimento inventivo da pequena.
A vida a levou a decidir por outra área de atuação. Graduou-se em Relações Internacionais, mas logo aproveitou para buscar seu sonho de permanecer na área de criação. Fez pós-graduação em Fashion Design no Istituto Europeo Di Design (IED), mas não se viam roupas saírem de croquis de Jamile. No papel, sempre se faziam desenhos de acessórios. Era o que gostava e que se tornou, a partir dali, um eixo com foco no futuro.
Na conclusão do curso, clutches de prata e madrepérola apareceram como produtos criados a partir do talento creditado ainda em sua infância e adolescência. Das bolsas para a joalheria foi um pulo. Logo em seguida resolveu cursar ourivesaria e naturalmente as peças foram aparecendo, e daí nasceu a Jamile El Hajj Joias.

Exhibit your company Small Business Expo!
Small Business Expo Logo
Announcing our
2016 EXPO SCHEDULE
Exhibit and sell your product/service to thousands of business owners.
CLICK HERE for Exhibitor Pricing & Information or call us at (212)404-2345.

Early discount rates apply.  Payment plans available.
HOUSTONFebruary 4th
George R. Brown Convention Center
MIAMIMarch 3rd
Miami Beach Convention Center
PHILADELPHIAMarch 24th
Greater Philadelphia Expo Center
BOSTONApril 7th
Hynes Convention Center
CHICAGOApril 21st
UIC Forum
DALLASMay 19th
Dallas Convention Center
NEW YORK CITYJune 9th
Jacob K. Javits Convention Center
MINNEAPOLISJune 23rd
Minneapolis Convention Center
SEATTLEAugust 11th
Washington State Convention Center
SAN DIEGOAugust 25th
San Diego Convention Center
SAN FRANCISCOSeptember 15th
Cow Palace
PHOENIXOctober 20th
Phoenix Convention Center
LOS ANGELESNovember 10th
California Market Center
ATLANTADecember 8th
Atlanta Convention
Center at AmericasMart

WANT TO EXHIBIT?
Early discount rates available!
Floor space is now available at all of these shows! 
Exhibit at the largest business to business Expo in the country.

Exhibiting at Small Business Expo is a great way to
generate new leads, make tons of new business contacts,
and get exposure for your business! 
Download Exhibitor Pricing

or call us at 212.404.2345 today!
Twitter IconFacebook IconGoogle Plus IconLinkedIn IconInstagram Icon

 
NEW YORK METRO EDITION
Covering NYC, Westchester, Long Island and Southern Connecticut
Local Seminars Near You
Tuesday, October 27, 7:00pm
Social Media Marketing for Business
Baldwin Public Library, 2385 Grand Ave, Baldwin, NY

Wednesday, October 28, 6:00pm
Social Media Timesavers
SBDC Conference Center, 2350 Broadhollow Rd, Farmingdale, NY

Wednesday, October 28, 7:00pm
Newsletters and Announcements - Campaigns that drive action
Mastics-Moriches-Shirley Public Library, 407 William Floyd Parkway, Shirley, NY

Thursday, October 29, 9:00am, Online
Webinar: Rock Your Holidays

Thursday, October 29, 5:30pm, Online
Webinar: Great Looking Email Marketing: The 7 Dos & Don'ts of Email Design

Wednesday, November 4, 7:00pm
Social Media Marketing for Business
Shelter Rock Public Library, 165 Searingtown Road, Albertson, NY

Thursday, November 5, 9:30am
Measuring Your Marketing: STOP Wasting Money & START Making It!
WeWork, Charging Bull, 25 Broadway, New York, NY 

Click here for our full calendar of events
 



Building an Engaging Email using Constant Contact
What is it? This fundamental workshop provides you with the step-by-step design process in creating and branding your Master Email Template. Learn how to confidently set email marketing goals, brand your master template, and increase engagement by using simple yet powerful best practices while working alongside the trainer in your own Constant Contact account.

When and Where:
Stamford, CT, Wednesday, October 28, 9:00am  More Information|Register Now   
New York, NY, Thursday,  October 29,  9:00am    More Information|Register Now
New York, NY, Wednesday, November 4 , 9:30am  More Information|Register Now
New York, NY, Thursday, November 12, 9:00am  More Information|Register Now
New York, NY, Thursday, December 3, 9:30am   More InformationRegister Now
Bethany, CT,  Tuesday, December 8,  9:00am  More InformationRegister Now
Maximize your Results with Contacts and Reporting Analytics
What is it? Learn how to increase sending reports and getting emails noticed with industry best practices, strategies, and techniques. By learning the essentials in managing your contacts and monitoring your reports, learners will identify ways to increase visibility in an email inbox.

When and Where:
Stamford, CT, Wednesday, October 28, 1:30pm   More Information|Register Now  
New York, NY, Thursday, October 29, 1:30pm  More Information|Register Now
New York, NY, Wednesday, November 4 , 1:30pm  More Information|Register Now
New York, NY, Thursday,  November 12, 1:30pm  More Information|Register Now 
New York, NY, Thursday, December 3, 1:30pm   More Information|Register Now
Bethany,  CT, Tuesday, December 8,  1:30pm  More Information|Register Now
A Beginners Guide to Snapchat for Business
Snapchat for BusinessYou have probably heard of Snapchat, but maybe aren't sure what it is or how it works.

Don't worry - while Snapchat has been around since 2011, it has only started to catch the imagination of brands within the last couple years. And most small businesses and organizations are only just beginning to explore how to tap into this fast-growing social network.

Check out this quick overview of what Snapchat is, how to set up your account, and some quick ideas to help you get started.  By Ashley Perssico.

See us put our tips into action! Add ConstantContact on Snapchat.





Hunton & Williams LLP
October 28, 2015
If you cannot view this email correctly, view it online.
Click here to forward this email.
Hunton & Williams LLP Client Alert
The amendments to the Cuban Assets Control Regulations (CACR) since January 16, 2015, have expanded the scope of transactions that persons subject to the jurisdiction of the United States may undertake in relation to Cuba. In a continued effort to implement the policy changes announced by President Obama on December 17, 2014, the Office of Foreign Assets Control (OFAC) and the Bureau of Industry and Security (BIS) announced additional amendments to the CACR and Export Administration Regulations (EAR), respectively, which were published and became effective on Monday, September 21, 2015.
Cuba Practice:
Corporate and Securities Litigation Practice:
Hunton & Williams LLP
1111 Brickell Avenue, Suite 2500
Miami, FL 33131

Visit Hunton.com

Nenhum comentário:

Postar um comentário