terça-feira, 7 de janeiro de 2014

Amarás ao Senhor teu Deus de todo o teu coração, de toda a tua alma, e de todo o teu entendimento. Este é o grande e primeiro mandamento. E o segundo, semelhante a este, é: Amarás ao teu próximo como a ti mesmo. Nisto se manifestou o amor de Deus para conosco: em que Deus enviou seu Filho unigênito Jesus Cristo ao mundo, para que por meio dele vivamos. Nisto está o amor: não em que nós tenhamos amado a Deus, mas em que ele nos amou a nós, e enviou seu Filho para sofrer pelos nossos pecados. Todo aquele que ama é nascido de Deus e conhece a Deus. Aquele que não ama não conhece a Deus; porque Deus é amor. [Mateus 22.37-39, I João 4.7-11]




Encabezado
Olá,
Mais um ano passou. Espero que tenha sido um ano de conquistas, saúde e paz para você e sua família.
Infelizmente não foi assim para todos. Existem crianças que vivem em meio à pobreza e à falta de cuidados adequados, expostas a várias formas de violência.
A sua mão pode ajudar a mudar esta realidade. Ajude.
Você pode dar a essas crianças um ano diferente. Elas precisam de apoio, e são muitas, são milhares. E não podem esperar.
A cada dia mais de 12 mil crianças morrem por causas que poderiam ser evitadas. Sua ajuda solidária pode salvar as crianças em risco. Clique e veja o vídeo.
Com a sua doação, vamos garantir imunização, nutrição e cuidados apropriados para meninas e meninos no Brasil e no mundo.
Precisamos de você e as crianças precisam muito mais.
Com a sua contribuição, somada à de outras pessoas solidárias, faremos nossa parte para um mundo mais justo, seguro e feliz.
Em nome de todas as crianças que serão beneficiadas, muito obrigado e Feliz Ano Novo.

Wim Desmedt
Diretor de Parcerias
UNICEF Brasil
   
 
Senado Federal: Balanço de Votações em 2013
Com recorde de votações e economia de 275 milhões, o Senado priorizou em 2013 aprovação de leis em favor de modernização e aperfeiçoamento social e de fortalecimento da democracia brasileira.
Em um ano de intenso trabalho legislativo, quando foram votadas 615 matérias – 45% originárias do Senado –, alguns projetos aprovados merecem destaque pela relevância no processo de modernização e aperfeiçoamento político, social e econômico, como o que reservou 75% dos royalties do pré-sal para investimentos em educação. Também foram privilegiadas leis para maior justiça e controle social, como o Estatuto da Juventude; a garantia aos trabalhadores domésticos dos mesmos direitos reservados aos demais empregados; a aposentadoria especial para deficientes; a transferência por herança na concessão de taxis; a regulação do programa Mais Médicos; e a exigência de que planos e seguros de saúde incluam 87 novos procedimentos na lista de atendimentos, entre eles, utilização de 37 medicamentos contra o câncer.
Foram definidos, ainda, a obrigatoriedade de o SUS realizar plásticas reparadoras imediatamente após a retirada das mamas, em caso de câncer; o atendimento especial no SUS para mulheres vítimas de violência, com imediata comunicação à Justiça, para a prisão preventiva do agressor; e o auxílio transitório às vitimas de violência doméstica.
No processo de transparência e aperfeiçoamento do exercício da atividade política, houve o fim do 14.° e do 15.º salário dos parlamentares. Também foram aprovadas leis para voto aberto nas votações de cassações de mandato e de vetos presidências, para exigência de ficha limpa no acesso ao serviço público, e para perda de mandato de parlamentares condenados, além de matérias que preveem redução de suplentes de senadores – para um – e de assinaturas nas propostas de iniciativa popular para mudanças na Constituição.
Ainda na lista de modernização e controle social, foram aprovadas leis de combate à corrupção, tornando-a crime hediondo, e de punição com multas de 20% do faturamento bruto para empresas envolvidas em atos corruptos. Essas organizações serão ainda inscritas em um cadastro nacional de empresas punidas, dificultando contratos futuros com governos e serviços públicos. Foi aprovada também lei acabando com as aposentadorias integrais para juízes e promotores condenados pela Justiça.
Leis que atenderam históricas demandas de minorias também foram criadas pelo Senado, entre elas, a nova regulação para o ECAD (Escritório de Arrecadação de Direitos Autorais); a redução dos impostos sobre CDs produzidos no Brasil; e a reserva de 40% da lotação de espetáculos para as meias-entradas. Além disso, foram definidas as profissões de vaqueiro e de árbitro de futebol e a permissão para que profissionais de saúde das Forças Armadas possam ocupar cargos no âmbito civil.
O Senado atuou ainda no resgate histórico, com a devolução do mandato a Luiz Carlos Prestes, histórico dirigente do Partido Comunista Brasileiro (PCB), que morreu em 1990; e com a anulação de sessão do Congresso, de 1.º de abril de 1964, que declarou vaga a Presidência da República, apesar de o presidente João Goulart, o gaúcho Jango, estar em solo brasileiro. Trinte e sete anos depois de sua morte, que ocorreu na Argentina, onde vivia exilado, o ex-presidente Jango também teve o mandato devolvido pelo Congresso.
 
  
DON'T MISS OUT!
Breakfast Seminar on
Cyber Risks When Doing Business in Brazil, the US, and Around the World
Recent important developments in the cyber space environment have prompted a comprehensive discussion on “Cyber Risks When Doing Business in Brazil, the US, and Around the World.” This half-day program is designed to help organizations developing practical solutions to cyber investigations, digital forensics, threat management, legal challenges, and asset protection with doing business in cyber space, whether in the US, Brazil, or around the world. We invite data privacy, compliance, and cyber professionals to attend this program, which will include presentations, peer-to-peer exchanges, and panel discussions. More details on this program, including confirmed topics and additional speakers, will follow.

Confirmed Speakers Include:
Brian FoxCyber Security SpecialistPricewaterhouseCoopers
Marcos MazoniDirector-PresidentSERPRO- Brazilian Federal Data Processing Service
Christopher PainterCoordinator of Cyber IssuesU.S. Department of State 
Carolina PaschoalAssistant General Counsel
DIRECTV Latin America
Neal PollardDirector, Forensic Technology Solutions
PwC
Ambassador Daniel A. SepulvedaDeputy Assistant Secretary, Bureau of Economic and Business AffairsU.S. Department of State
Lisa J. SottoPartner
Hunton & Williams LLP
NYSE Governance Services, Corpedia (Name to be Confirmed)

Date:
Thursday, January 23, 2014

8:00 AM - 8:30 AM,  Registration, Breakfast & Networking
8:30 AM - 12:00 PM, Presentations and Q&A

Location:PwC Auditorium300 Madison Avenue
New York, NY 10017


Small Business
MAJOR EXHIBITOR
S   A   V   I   N   G   S
DUE TO POPULAR DEMAND - WE HAVE EXTENDED OUR END OF 2013 SPECIAL
HURRY, BEFORE IT ENDSTHIS FRIDAY!
Book your exhibitor booth(s) for 2014 before January 10th and get these great perks:
Icons
Save $100 off Early Discount Rate ($1699 instead of $1799)
Icons
First priority on Booth Location (choose before everyone else does)
Icons
FREE Barcode Lead Scanner (Save $249)
Icons
FREE Half Page Full Color Ad (Save $499)
Icons
Only a $350 Deposit Required - Pay the rest next year (payment plans avail.)
CornerCall us today before 1/10 at 212-225-8743 or Download Exhibitor KitCorner
PUT YOUR BUSINESS IN FRONT OF OVER
50,000+ KEY BUSINESS
DECISION MAKERS IN 2014!  
STAY A STEP AHEAD OF YOUR COMPETITION.
CornerJOIN US AT 1, 2, 3 OR ALL 7 OF OUR “EXPOSCorner
Book 1 OR More Shows
CornerCall us today before 1/10 at 212-225-8743 or Download Exhibitor KitCorner
The Show Producers
FacebookTwitterGoogal PlusYou Tube

Americans across the country have new health insurance that starts today, thanks to the Affordable Care Act.
Today, health reform is real in a new way for people like Daniel, a 22-year-old student who enrolled in a gold-level insurance plan and is paying just $70 a month after subsidies. It's real for Lucy, from Texas, whose deductible is dropping from $7,500 to $3,000 a year, and for Mark, a small business owner who says that keeping his health care costs down will help his consulting business thrive.
Today, these people are covered.
That means welcome packets and insurance cards in the mail. That means new appointments for check-ups are on the books. And it means the peace of mind, security, and dignity that comes with taking your health care into your own hands.
Making sure more Americans like Daniel, Lucy, and Mark can know that feeling in the weeks to come will take all of us speaking out.
With the passage of the Affordable Care Act, millions of young adults have been able to stay covered under their parents' plans. Tens of millions of Americans have gained access to free preventive services. More than a hundred million Americans no longer have lifetime limits on their coverage.
We've still got a lot more work to do. But after all the politics and rhetoric, we know the real bottom line:
Today, for the first time, many Americans for whom insurance wasn't previously a possibility can say that they are covered. And many folks who had insurance previously just saw their coverage improve: As of today, insurers can no longer cut off benefits when an individual reaches an annual cap. Insurers can no longer charge you more just because of a pre-existing condition or because you are a woman. And health plans sold to individuals or small businesses must offer comprehensive benefits, including things like mental health services and maternity care that plans used to sometimes exclude.
That's what the President has been fighting for, and why this law is so important.
Thanks -- and Happy New Year,

The White HouseTuesday, December 31, 2013
Lights. Camera. Education!
Are you a student filmmaker? Know someone who is?
We want your help.
If you're a student, we want you to make a short film -- and have the chance to show it right here at 1600 Pennsylvania Avenue for the first-ever White House Student Film Festival. If you're a parent or a friend, pass this on to a student you know.
The topic? Technology in classrooms. There's huge power in what technology can do for education -- from taking a course online, to collaborating with students from across the country (or the world!).
We're looking for awesome student filmmakers to show the power of technology in classrooms in a short film.
Find out more about the White House Film Fest -- then submit your entry
But hurry! You've only got until January 29th to send in your submission. So if it's going to get "two thumbs up," you'd better start now.
Not a K-12 student? Forward this to someone who is:
Stay Connected

The White HouseMonday, January 6, 2014
Must see: The best photos of 2013
The White House Photography Office picked out some of the best photos from the past year to give you an inside look at the presidency -- and some of the best moments from 2013.
Here's what you can expect:
  • President Obama singing Happy Birthday to First Lady Michelle Obama
  • Lots of Sunny and Bo
  • Visiting South Africa to honor Nelson Mandela
  • Some very adorable kids with the President
You're going to want to see this one.
Our best photos
Stay Connected
Share this:    

We would like to inform you that the 2014 Person of the Year Awards Gala Dinner is ALMOST SOLD OUT!
We encourage all those interested in attending the event to make your reservation as soon as possible in anticipation of a very strong demand this year.
We would like to take this opportunity to thank our sponsors and individual registrants for their support.
     
Person of the Year Organizational Committee







Person of the Year Organizational Committee
509 Madison Avenue, Suite 304 • New York, NY 10022 • Tel: (212) 698-8520 • Fax: (212) 698-8519